Ιδιαίτερο ή ομαδικό μάθημα;

Οι γονείς γνωρίζουν ότι οι ξένες γλώσσες σήμερα αποτελούν απαραίτητο εφόδιο για τη ζωή αλλά και για την επαγγελματική αποκατάσταση των παιδιών τους. Βρίσκονται όμως σε δίλημμα και μας ρωτούν ιδιαίτερο ή φροντιστήριο ξένων γλωσσών;

Γνωρίζοντας το καθημερινά επιβαρημένο πρόγραμμα κάθε οικογένειας και την κούραση των γονέων, καταλαβαίνω γιατί το ιδιαίτερο είναι μια επιλογή. Οι γονείς πολλές φορές αναζητούν μια εναλλακτική για την οποία θα διαθέτουν λιγότερο χρόνο αποφεύγοντας τις μετακινήσεις. Εξάλλου είναι εύκολο στις μέρες μας να βρεθεί ένας δάσκαλος, φοιτητής ή απόφοιτος κάποιας σχολής όπου με χαμηλό κόστος παραδίδει μαθήματα ξένων γλωσσών στο σπίτι. Όπως η πιστοποίηση ότι κάποιος κατέχει τη γλώσσα δεν τον κάνει δάσκαλο, ούτε ικανό να τη διδάξει, ούτε η ακολουθία της σειράς μαθημάτων ενός βιβλίου αποτελεί μαθησιακό σχεδιασμό. Στα ιδιαίτερα μαθήματα πολλές φορές οι γονείς αδυνατούν να ελέγξουν αν ο καθηγητής διαθέτει τυπικά και ουσιαστικά προσόντα ώστε να οδηγήσει το παιδί τους στην απόκτηση αναγνωρισμένων πτυχίων.

Όπως υποστηρίζει ο σύμβουλος μάθησης Κ. Βασιλομανωλάκης οι γνωστικές ικανότητες αναπτύσσονται σε κάθε στιγμή της ζωής μας, με την αλληλεπίδραση των ιδεών, των διευκρινίσεων, των αντιρρήσεων, των ερωτήσεων των μαθητών μας και των μελών της οικογένειας μας. Πιο απλά, μαθαίνουμε πολύ πιο εύκολα και πιο ευχάριστα σαν μέλη μιας ομάδας.

Η δυνατότητα ανάπτυξης των γνωστικών δεξιοτήτων και το μαθησιακό περιβάλλον είναι τα βασικά στοιχεία που μας επιτρέπουν να κρίνουμε ποια είναι η προσφορότερη λύση.

Η αξία της ομάδας συμμαθητών.

Είναι πολύ σημαντικό να δώσουμε την κατάλληλη σημασία στην ομάδα των συμμαθητών, μαζί με τους οποίους μαθαίνει την ξένη γλώσσα το παιδί. Μέσα στην τάξη θα επιταχύνει την προσπάθεια του, γιατί η τάξη έχει ένα συνολικό δικό της ρυθμό στον οποίο θα προσαρμοστεί. Έχει μπροστά του τον καλύτερο μαθητή, αυτόν που τα καταφέρνει λίγο καλύτερα στα προφορικά, ή λίγο καλύτερα στην έκθεση, και πυροδοτείται η φιλοδοξία και η άμιλλα. Μέσα στην τάξη το παιδί δεν θα βαρεθεί, γιατί έχει τους φίλους του, μαθαίνει μαζί με την παρέα του. Μέσα στην τάξη το παιδί εκτίθεται σε διάφορα μαθησιακά στυλ, μέσω των συμμαθητών του. Μαθαίνει λοιπόν με πολλαπλούς τρόπους, ακούγοντας τους συμμαθητές του, μελετώντας μαζί τους, κάνοντας εργασίες μαζί τους. Μέσα στην τάξη θα δει το σωστό να επιβραβεύεται και το λάθος να διορθώνεται πολλές φορές, επαναληπτικά, στους συμμαθητές του, και δεν γίνεται λοιπόν να μην μάθει και να μην προχωρήσει.